ماهي با پوست ترد

وبلاگ مدير سايت

مردم به دلايل مختلفي ماهي نمي پزند، چون مي ترسند كه خانه را بو بگيرد. ولي دليل اصلي ماهي نپختن اين است كه نمي دانند چطور آن را بپزند. فيله ماهي بر خلاف گوشت، نرم و لطيف است. ولي دليل نمي شود كه نتوان آن را پخت.

پختن ماهي چند اصل دارد كه بايد رعايت كنيد تا ماهي خوب بپزد و پوستش ترد شود و به راحتي جدا شود:

ماهيتابه را داغ كنيد: از ماهيتابه استيل يا چدني استفاده كنيد و قبل از آنكه ماهي را داخل آن قرار دهيد، بگذاريد چند دقيقه روي حرارت متوسط يا بالا بماند تا داغ شوود. ماهيتابه تفلون هم براي اين كار مناسب است و باعث مي شود كه پوست ماهي به آن نچسبد.

پوست ماهي را خشك كنيد: پوست ماهي به دو دليل به ماهيتابه مي چسبد: يا ماهيتابه زياد داغ نيست يا پوست ماهي خشك نيست. قبل از ادويه زدن به ماهي بايد آن را با دستمال يا حوله خشك كنيد. يادتان باشد كه پشت فيله ماهي را نيز ادويه بزنيد.

ماهي را با روغن بپوشانيد: از روغني خنثي مانند روغن كانولا استفاده كنيد و روغن را به ميزان مساوي در همه جاي ماهيتابه بريزيد. روغن را بايد آنقدر داغ كنيد كه وقتي ماهي را داخل روغن مي گذاريد بخارش دربيايد.

يكبار آن را فشار دهيد: ماهي را داخل ماهيتابه بگذاريد و پوستش رو به پايين باشد. پروتئين ها فوراً متراكم مي شوند و فيله بهم فشرده مي شود و به سمت بالا انحنا مي يابد. وقتي اين اتفاق افتاد، پوست ماهي فقط از لبه ها به ماهيتابه مي چسبد. بايد با كفگير روي فيله فشار بياوريد و چند ثانيه نگه داريد تا فيله دوباره كاملاً روي ماهيتابه بچسبد و همه قسمت هاي پوست آن سرخ شود.

در نهايت ماهي را برگردانيد: بگذاريد ماهي خوب بپزد و به آن دست نزنيد و دستكاري نكنيد. دائماً آن را پشت و رو نكنيد. بگذاريد همانطور بپزد. وقتي ديديد كه لبه هاي پوست ماهي خوب طلايي قهوه اي شده، به آرامي كفگير را زير ماهي ببريد و آن را برگردانيد. در اين مرحله ماهي تا ۷۰ درصد پخته است و سمت ديگر آن بايد فقط چند دقيقه ديگر بپزد.

مي توانيد ماهي را با سبزيجات و روغن زيتون سرو كنيد. سيب زميني تنوري، پلوي معطر، سالاد سبزيجات هم در كنار آن مي توانيد بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد